مراحل دریافت وام مسکن در شهرک اندیشه چیست ؟

مراحل دریافت وام مسکن در شهرک اندیشه :

۱- اولین مرحله دریافت وام، ارائه اسناد و مدارک لازم  و مورد نیاز می باشد. این مدارک شامل سند منزل مورد معامله، پروانه ساخت با عمر کمتر از ۲۰ سال، پایانکار، مبایعه نامه و صورتمجلس تفکیکی است.همچنین مدارک شناسایی وام گیرنده، فروشنده و ضامن نیز دیگر مدارک لازم برای تشکیل پرونده است. 

(زمان تقریبییک روز کاری)
 
۲- کنترل مدارک ارائه شده و اخذ استعلامهای مروبطه توسط شعبه انجام خواهد گرفت. در هر صورت اگر وام گیرنده قبلا دارای چک برگشتی یا قسط معوق در سیستم بانکی بوده باشد لازم است نسبت به تعیین تکلیف بدهی یا چک برگشتی در سامانه استعلام بانک مرکزی اقدام کند.شرایط وام مسکن
 
(زمان تقریبی یک روز کاری)
 
۳- در صورت تکمیل مدارک و پس از اخذ استعلامهای مربوطه، پرونده جهت ارزیابی به کارشناس بانک ارجاع خواهد شد.کارشناس نیز ضمن بازدید از ملک ارزش تقریبی ملک و عمر مفید ساختمان را در گزارش خود اعلام میکند. ارزش ملاک ملاک مبلغ وام و عمر مفید ساختمان شاخصی برای مدت زمان قسط بندی وام می باشد.
(زمان تقریبی یک هفته)
 
۴- اگر مشتری قبلا در بورس فعالیت داشته و یا در گذشته وام اوراق دریافت کرده باشد دارای کد بورسی خواهد بود. در غیر این صورت باید ثبت مشتری برای دریافت کد بورسی توسط شعبه انجام گیرد.بدیهی است که مشتریانی که تصمیم به استفاده از تسهیلات باسپرده مانند صندوق مسکن یکم یا جوانان دارند لازم به طی کردن این مرحله نیستند و پس از امتیاز گیری وام ، به دفترخانه مراجعه خواهند کرد.
(زمان تقریبی 3 روز کاری)
 
۵- پس از دریافت کد بورسی خرید اوراق انجام خواهد شد. خرید اوراق با انتقال وجه به حساب کارگزاری بانک مسکن در شعب  و یا کارگزاریهای مجاز دیگر صورت خواهد گرفت.آنچه در این مرحله مهم است اینست که با توجه به گزارش ارزیاب و وام مورد نیاز اوراق خریداری شود. در موارد زیادی ، مشتری شخصا و با توجه به مبلغ وام مورد نظر خودش اقدام به خرید اوراق کرده ولی طبق  گزارش ارزیاب وی نمی توانسته آن مبلغ وام را دریافت نماید.البته در صورتی که اوراقی بیش از نیاز خریده شود برای فروش آن باید ۴ ماه صبر کرد.
(زمان تقریبی 3 روز)
 
۶- از آنجا که اوراق تسهیلات مسکن جزو اوراق بهادار بوده و قابل خرید و فروش می باشند پس اوراقی که برای استفاده از تسهیلات خریداری شده باید به نحوی ابطال شود تا دوباره فروخته نشود. این فرآیند یعنی ابطال اوراق و اخذ رمز آن جهت استفاده از تسهیلات پس از خرید آن صورت می گیرد.
(زمان تقریبی سه روز کاری)
 
 
۷- پس از ابطال اوراق خریداری شده و دریافت رمز آن می توان گفت که به پایان فرآیند دریافت وام نزدیک شده ایم. در این مرحله با استفاده از رمز دریافتی اوراق قرارداد وام در سیستم تسهیلات بانک مسکن ثبت شده و قراردادها همراه با پیش نویس سند رهنی جهت ارائه به دفتر خانه آماده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند دریافت وام مسکن با مسکن نوین املاک اندیشه فاز 1  تماس حاصل فرمایید .
 
همانطور که در مرحله ۴ توضیح داده شد تسهیلات گیرندگان با سپرده در این مرحله پیش نویس سند رهنی خود را جهت تحویل به دفترخانه دریافت خواهند کرد. حضور خریدار، فروشنده و ضامن در این مرحله جهت امضای قراردادها و فرمهای مربوطه لازم است.
 
بیشتر بخوانید:  بانک مسکن یا صندوق سرمایه گذاری؟
فرمهای تهیه شده در این مرحله شامل: مبایعه نامه بانک که باید به امضای فروشنده و خریدار برسد. ۲- قرارداد تسهیلاتی که باید خریدار و ضامن انرا امضا کنند و دست اخر پیش نویس سند رهنی است که فقط توسط شعبه مهر، امضا و تایید میگردد. پس از امضا و تکمیل فرمهای مذکور خریدار و فروشنده همراه با پیش نویس سند رهنی و چک تسهیلات که از شعبه دریافت کرده اند باید به دفترخانه مراجعه کنند.
 
(زمان تقریبی یک هفته)
  
۸- در دفترخانه سند ملک به نفع بانک رهن می شود. پس از مراجعه خریدار و فروشنده از دفترخانه، چک تسهیلات که در وجه فروشنده نوشته شده و توسط دفترخانه تایید شده قابل پاس شدن در شعبه است.پس از ثبت سند رهنی در سیستم تسهیلات بانک مسکن، فروشنده چک خود را که معادل مبلغ تسهیلات است دریافت میکند. خریدار نیز کارت قسط خود را تحویل خواهد گرفت.
 
(زمان تقریبی یک روز)
آنگونه که خواندید میتوان مدت زمان تخمینی اخذ وام از زمان درخواست وام تا دریافت کارت قسط  را بین دو تا چهار هفته دانست. که بهتر است در توافقات بین خریدار و فروشنده این مدت زمان قید شود.
 البته آنچه به عنوان زمان تقریبی هر مرحله ذکر شده ممکن است در شعب مختلف و در موقعیتهای متفاوت کمی فرق کند. اما روال کلی آن چیزیست که بیان شد.
اگر قصد خرید آپارتمان وام دار در اندیشه را دارید و به دنبال وام مسکن هستید میتوانید برای اطلاعات بیشتر با شماره  زیرتماس حاصل فرمایید . همچنین مسکن نوین املاک اندیشه فاز 3 و فاز یک اندیشه به شما برای یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن در تمام مناطق اندیشه همچنین شهرک صدف کمک میکند .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نظرتان را بنویسید

واتساپ
تماس صوتی
پشتیبانی در کوتاه ترین زمان